lördag, februari 25, 2006

v 19 + 2 - Nu med jobb!

Hurra, hurra, jag fick jobbet. Kan knappt fatta att jag lyckats få jobb i femte månaden. Jovisst, det borde vara naturligt och inget konstigt, men det är ju inte riktigt så... Vad bra det känns! Nu slipper jag söka under mammaledigheten, bara att komma tillbaka. Jag börjar redan nästa måndag så det känns lite pirrigt. Alltid pirrigt att börja nytt jobb och man undrar ju lite vad alla ska säga när de ser min mage. :) Hoppas att jag inte blir alltför trött nu utan orkar jobba på bra.

Nu har vi passerat hälften av tiden. Grodan har börjat sparka mer regelbundet och nå fort jag sätter mig ner och försöker vila så börjas det. Mysigt än sålänge... Magen växer också. Den börjar ta form och är nu rund och fin. Ingen tvekan om vad som händer nu alltså.

Nu när jag börjar nytt jobb och dessutom blir konsult har jag shoppat lite snyggare mammakläder. Man behöver ju faktiskt inte se ut som ett ösregn bara för att man är gravid, eller hur? Ett par snygga jeans på Lindex och massa fräscha toppar från H&M blev det. Kanske lite onödigt med tanke på att det bara är 5 månader jag kan ha dem, men jag vill ändå se lite fin ut... Man är ju stolt över magen och då ska man väl visa upp den i fint fordral... :)

Inga kommentarer: