lördag, februari 11, 2006

v 17 + 2 - Gravidsnack

Var och fikade med en kompis idag. Innan jag blev gravid tyckte jag att det var trist att gravida alltid snackade om sin graviditet och också att barnfamiljer alltid snackade så mycket om sina barn... Jag tar tillbaka det. :) Att snacka om min graviditet är min stora hobby nu. Det är ju faktiskt grodan som tar upp nästan hela min tankeverksamhet nuförtiden och då är det ju klart naturligt att det slipprar ut massa tankar om honom/henne... Jag går stolt med min nya Bebis-tröja och så fort någon frågar så går jag igång. Stackars snälla tjejkompisen!

Hade mitt pass igår och det gick faktisktjättebra. Jag började med att berätta som det var, att jag måste försöka hålla igen och att jag har svårt att ligga på magen. Tror att de flesta hade anat det ändå men inte vågat fråga. Orkade ganska bra. Blev såklart högröd i ansiktet och trött, men det kändes bra. Så underbart skönt att jag fortfarande inte har ont någonstans.

Nu ska jag planera för middagen ikväll. Ryggbiff? Tja, det låter som om att jag är sugen på det just nu. Men det är klart, bara för att jag är sugen på det just nu så betyder inte det att jag är sugen på det när jag väl sitter där med tallriken framför mig :)

Inga kommentarer: