tisdag, februari 07, 2006

v 16 + 5 - Nyheter

Snacka om att det händer grejer just nu...

Först, det viktigaste, grodan verkade frisk och kry. Allt satt där det skulle... hjärta, ryggrad, mage, armar och ben. Åh, vad skönt lättade vi blev. Nu känns det verkligen som om att detta är på riktigt :)

Jag var ju på jobbintervju idag också. Det gick jättebra och de ville gå vidare med en andra intervju. Inte nog med det, de kan i så fall tänka sig att anställa mig! Inte fel att få ett nytt jobb i femte månaden! Killen jag snackade med sa att det var inget hinder. De vill ha folk i åldern 25-35 och då skaffar man ju oftast barn. Så är det bara. Skönt att de har den policyn. Nästa intervju är på måndag så vi får se hur det går då...

Till sist var vi och kollade på ny lägenhet idag. Den ligger lite utanför Kungsbacka (6 km) och det känns som landet typ, men det är en radhuslägenhet. En 4:a på 113 kvm i två plan. Ett bra, barnvänligt alternativ. Känns väldigt tråkigt att lämna vår underbara vindsvåning, men den är inte barnvänlig. Jag trivs såå bra här, meeen, det vore bra med ett rum till, och balkong, och det skulle vara skönt att slippa släpa barnvagnen två trappor upp... Det är en liten trädgård till den nya lägenheten. Nice! Åh, ångest! Ska man flytta ut på landet nu?

Inga kommentarer: