onsdag, februari 15, 2006

v 17 + 6 Varför är bostadsbolag så jobbiga?

Ja, det har väl egentligen inte hänt något nytt de senaste dagarna. Jag var på Intervju nr 2 i måndags på det företag jag gärna vill ha jobb. Jag tyckte nog att det gick bra. Det var jobbigt att bli grillad i 1,5 h men nu återstår bara väntan. Jag ska få besked denna veckan sa de... Vore nästan för bra för att vara sant att få jobb i femte månaden!

I helgen skrev vi på kontraktet för den nya lägenheten. Det blir nog bra. Eftersom vi får tillgång till den redan den 17:e April

(Ja, vi får inte tillgång förrän den 17/4 fastän lägenheten står obebodd från 1/3. Egentligen så har vi kontrakt från 16/4 men det är en söndag och då får vi inte nycklarna förrän på måndagen. Men den står ju tom!!! Bah!)

så vill vi ju gärna få denna lägenheten uthyrd fr.o.m 1:a Maj. Jag ringde till vårt nuvarande bostadsbolag och frågade om vi fick lova att hitta hyresgäster själva som kunde ta den en månad tidigare och det gick ju bra. Sagt och gjort, vi hittade 5 st olika intessenter som alla kunde ta lägenheten den 1/5 men när jag idag ringer bostadsbolaget igen så sa de att de hade egna annonser ute och att det inte alls var säkert att vi kunde få den uthyrd när vi ville. Dessutom sa hon att det kunde ta tid detta.... WHAT!! Vad håller de på med? Det handlar om 8,5 tusen för oss. Vi har hittat nya hyresgäster, men ändå ska de annonsera...

Magen då? Grodan sparkar som bara den, det är mysigt. Jag börjar svälla också. Bara sådär lite lagom. Kan tänka mig att den bästa tiden i graviditeten är ungefär nu. Innan man börjar få ont överallt.

Inga kommentarer: