torsdag, februari 02, 2006

v 16 + 0 - Feberfrossa?

Det jobbiga med att vara gravid just nu är att man får så mycket krämpor som man aldrig haft förut och man har ingen aning om det beror på graviditeten eller om det är något annat.

Igår var jag ute på en liten shoppingrunda. När jag kom hem var jag sktitrött och allt eftersom kvällen förflöt så fick jag feberkänningar. Ni vet, trött, matt, frossa, varm, öm i huden, ont i musklerna... Detta har jag haft en gång förut för ganska många veckor sedan så jag visste. Tempen går inte upp i kroppen, utan det är bara symptomen som är samma. Jag la mig tidigt, helt uppblåst i magen och ont överallt. Sov dåligt men blev bättre framåt morgonen. Nu mår jag bra igen. Hel-knäppt. Eller hur? Undrar vad det är...

Jaja... förresten så har magen verkligen växt denna veckan. Nu känner jag vart i magen grodan ligger även när blåsan inte är full och när som helst på dagen... Jag känner också små sparkar ibland. Det är mysigt, men jag börjar förstå att det är nu som det jobbiga kommer att komma. Jag kan inte sova helt på magen längre och det är lite trist... Eller trist är det inte, för det är mysigt att det växer, men jag inser att graviditeten varit ganska lätt hittills :)

Ska ligga kvar i sängen lite och kolla på TV tror jag. Verkligen skönt att man ändå är hemma en dag som denna. Ikväll tänkte jag gå på ett aerobicspass om jag mår bättre... hoppas det!

Inga kommentarer: