Ja, idag har jag stuckit mig i fingret 8 ggr! Före och efter varje måltid såhär nu i början för att se hur kosten påverkar blodsockret. Än så länge har jag gjort några stora upptäckter:
Det är druvsocker i färdiga köttbullar!
Nyponsoppa utan tillsatt socker höjer ändå blodsockret!
Magen flippar ur av sockerfri choklad!
Det kommer säkert fler upptäckter med tiden... I det stora hela äter jag numera bara GI-mat med långsamma kolhydrater och inget socker förstås. Svårast är det på morgonen då man får passa sig ordentligt med vad man stoppar i sig. Det är trist med GI-mat, men ändå OK. Jag får ju dricka cola-light iaf, alltid något. Hoppas att sötningsmedlet inte är skadligt för grodan bara.
Goda nyheter förresten, Grodan sparkar för fullt igen. Han/hon hade nog bara en lugn vecka där i v 26.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar