Ja, nu går jag bara och oroar mig för att jag har fått graviditetsdiabetes. Tänk om man måste ta sprutor!! Jag har läst en del på nätet och sett att det är ganska sällsynt. Det är vanligare med en kostomställning. Åååh, varför ska just jag få diabetes? Jag som är så sugen på godis!
Ja, det återstår att se på tisdag... Undrar om det blir fler besök på MVC då? Jag tycker det är rätt mycket att vara ledig från jobbet redan. På tisdag t.ex. går ju hela förmiddagen. Jag kan nog räkna med att vara klar vid 10:30 och sedan tar det typ 1h (inkl. väntan på tåg) att ta sig in till kontoret. Trist...
Vi håller förresten på att välja tapeter till den nya lägenheten nu. Det är kul. Det blir tapetserat under nästa vecka och sen ska den städas, men SEN får vi den. Åh, jag längtar!
Veckans graviditetsåkomma: Halsbränna. (Usch, det blir mer och mer)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Halsbränna?? Kan man få det när man är gravid? Det var nåt nytt (inte för att jag är så insatt direkt iofs). SPÄNNANDE blogg, den har hamnat på min favorit-lista =) Ha det bra!
Jo, dessvärre är halsbränna ganska vanligt när man blir gravid. Jag kollade upp varför och det står såhär: "Anledningen till halsbränna vid graviditet är att graviditetshormonerna gör så att livmoderväggen blir slappare och lättare att tänja ut. Magsäcken, den över magmunnen och tarmarna påverkas på samma sätt."
Konstigt att hormonerna kan påverka så mycket... :)
Kul att du gillar min blogg! Ha det bra du med!
klart du kan äta godis när du har diabetes. visste du inte det? och sprutor är faktiskt inte så farligt, jag har vant mig =)
Skicka en kommentar