tisdag, mars 28, 2006

v 23 + 5 - Hjärtljud

Vi var ju hos barnmorskan igår. Första besöket sedan inskrivningen (om man inte räknar UL som gjordes av läkaren). Det var lite nervöst för man vill ju gärna att bebisen ska vara normalstor och att alla värden ska vara bra... och det första stämde ju iaf.
Bebisens puls: 143
Symfys-Fundus: 24

Mina värden var inte så jättebra dock
Hb: 134 (Hade 150 vid inskrivningen men vi väntar med järn ett tag till)
Blodtryck: 142/97 (Var nervös som vanligt)
Blodsocker: 8,8 (Direkt efter frukost, men ändå högt. Hade dessutom socker i urinen)

Såå, en ny glukosbelastning nästa tisdag... Uuuääärk. Ja, den visar säkert inte alls bra och då får jag träffa en dietist.

Och så till dagens stora höjdpunkt! Jag har precis fått veta att min storasyster (som har två barn på 4 och 6) är gravid!! Så lilla grodan kommer att få ytterligare en jämnårig kusin! Det föddes en kusin (F's systerson, lille Max) i Januari och nu kommer det förhoppningsvis en i November. Grodan hamnar mittemellan... :) KUL!

Inga kommentarer: