fredag, mars 03, 2006

v 20 + 1 - Halsbränna o kombi

Haha, har fått halsbränna för första gången i mitt liv! Visst har man kännt hur maten stått upp i halsen men inte att det svidit och bränts... Knäppt vad kroppen håller på bara för att man är gravid. Tur att det är bättre idag, idag har jag inte kännt av något.

Vi var och tittade på barnvagn i veckan. Det finns mycket att välja mellan men det lutar nog åt en Brio Nova med hårdlift. Det känns lite bättre att satsa på en sittvagn eftersom de ligger i liggdelen så kort tid. Dessutom vill man ju att den ska vara ganska låg när man ska lyfta i och ur barnet. Tyvärr, tyvärr fick vi en tråkig överraskning. Vagnen (som ändå är av den lägsta varianten) får inte plats i bagaget! Vi har en Saab 9-3 (SportSedan) och man tror ju att en vagn ska gå i en Saab, eller hur? Man måste dela vagnen och typ trycka in delarna så går det, men om hjulen är det minsta kladdiga så smutsar man ju ner hela sittdelen... Ah, så nu ska vi byta bil har vi bestämt. Lika bra att satsa på en kombi.

Inga kommentarer: