onsdag, maj 24, 2006
v 31 + 6 - Tillväxt UL
Så har man varit på förlossningen också... :) Hörde några svaga skrik inifrån ett av rummen och såg en stolt pappa med ett litet knyte i famnen, men annars var det ganska lugnt där. Vi gjorde ju ett ultraljud och allt var bra med grodan! Han/hon låg på en normal tillväxt - 2% (doktorn förklarade i början att en tillväxt på +/-21% räknas som normalt) och skulle enligt uträkningarna nu väga 1900 g. Man ska räkna med en viktökning på 200 g i veckan sa han, och med det så beräknas grodan väga ca 3500g nybakad och klar. Phu, det blir nog ingen 5 kilos klump iaf :) Vi har varit lite oroliga eftersom F vägde 4,8 kg när han föddes. Jag däremot låg på 3 kg. Fast jag föddes två veckor för tidigt också. En stor lättnad att allt såg bra ut!!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar