10 veckor låter inte så mycket... Det närmar sig! Ooo, nästan lite nervöst för hur det ska bli med en liten i familjen.
Var på MVC idag igen för att lyssna på grodans hjärtljud. Denna gången låg de på helt normala 148. Åh, så skönt att allt verkar OK. Hade en annan bernmorska idag eftersom min är på semester, och direkt uppmärksammade hon mitt höga blodtryck. Så, nu har jag fått en tid hos läkaren för att bli sjukskriven på 50%. Ska dit igen på måndag för att ta trycket igen och är det inte bättre så blir det sjukskrivning. Det är med lite blandade känslor man tar ett sånt besked. Det känns inte alls kul att berätta det på nya jobbet, men ärligt talat så börjar det bli lite tungt att jobba hela dagar. Jag sitter ju hela dagen och det trycker mot revbenen hela tiden och grodan bökar och sparkar ju allt som oftast.... Så, det blir nog bra ändå antar jag.
Pratade med min syster idag på telefonen. Hon är ju gravid med sin tredje nu och mår SÅ dåligt. Hon får knappt behålla någon mat, kräks typ hela tiden och då ska hon jobba och ta hand om sina två andra barn. Behöver jag säga att hon kanske står inför en sjukskrivning hon också... Hon har nog ungefär 3-4 veckor kvar av illamåendet så det blir nog bäst. Nä, henne vill jag INTE byta med :)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar