tisdag, maj 23, 2006

v 31 + 5 - Blodtryckssåpan

Sjukskriven på heltid nu alltså... Det är konstigt vad snabbt man anpassar sig till ett lugnare tempo. Att börja jobba nu igen skulle kännas jättetungt. Men, det bästa av allt, det verkar som om att det funkar. Mitt blodtryck har gått ned drastiskt. Från att ha haft 148/105 i vecka 30+4 (den dagen jag sjukskrevspå heltid) så var det idag 137/87!! Ja, jag känner mig mycket lugnare faktiskt. Skönt att allt börjar bli bra. Alla värden var faktiskt bra idag. Magen hade växt 1,5 cm på en vecka också!

P.g.a. blodtrycket så skrevs en remiss till min förlossningsklinik också, så jag och F ska dit imorgon och kolla flödet i navelsträngen med nån slags ultraljud med doppler. Nu är ju trycket visserligen bättre, men det känns skönt att få en extra kontroll. Med högtblodtryck så kan tillväxten av grodan hämmas, men å andra sidan så växer ju grodan extra för att jag har graviditetsdiabetes. Det kanske går på ett ut... :)











Var förresten i min hemstad i helgen för ytterligare ett kalas. Nu börjar folk gissa på min mage och det är nästan uteslutande flickor som gissas. Ja, grodan kanske är en liten tjej :)

Inga kommentarer: