lördag, juli 15, 2006

v 39 + 2 - Same, same

Idag är ungefär som igår fast ondare... :) Värkarna kom tillbaka lite glest igår efter det att jag skrivit. Jag fick sova några timmar men väcktes flera gånger av grymt kraftiga värkar. Eller, jag tycker att de gör skit-skit-ont (som knivar i magen och ryggen), men hur ska det kännas? Gick upp ur sängen vid 6 ungefär och efter det har jag haft konstant kraftig molvärk som avbryts då och då av rejäla värkar. Varje gång jag sätter mig eller ställer mig upp så får jag också extra ont. Suck, inget regelbundet än så länge alltså... Hur länge ska man behöva uthärda egentligen? Är lite rädd att jag ska bli så trött att jag inte orkar igenom en förlossning sen. Jag vill helst av allt bara sova nu, men det går ju inte när det gör ont hela tiden. Alvedon kan man glömma, det hjälper inte för fem öre.

Det har gått mer slempropp både igår och imorse och jag är också lös i magen... Snääälla, måtte värkarna bli regelbundna snart (eller avta helt). Har läget inte ändrats till i kväll får jag nog ringa förlossningen och be om något att sova på. Är lite rädd för att ringa dem för de kommer ju bara att säga att jag ska avvakta, men... ja... jag vet inte riktigt vad jag ska göra...

Inga kommentarer: