Såå, var på tillväxt-UL i förrgår och grodan växer som den ska, MEN doktorn tyckte att det var lite för mycket fostervatten. Jaha, så då fick jag veta varför magen är så gigantisk när grodan ändå är normalstor. (Jag ligger ju över den övre kurvan på SF måttet). På grund av att jag redan är en riskgraviditet så fick jag igår åka ner till förlossningen (med diagnosen polyhydroamnios)... IGEN!
Nere på förlossningen gjordes en CTG kurva som såg helt normal ut. Grodan var vaken och rörde sig hela tiden så det blev en jättefin kurva. Sen togs blodtryck, urinprov och till sist ett UL med doppler. Läkaren sa att det såg bra ut. Ganska mycket vatten, men det var ingen fara sa han. Mängden varierar mycket. Så de skrämde upp mig i onödan! Inte konstigt man har högt blodtryck!!
Ja, nu kan lilla grodan faktiskt få komma snart. Inte innan lördag för vi vill ju inte missa Robbie Williams :) men på söndag är det fritt fram. Vi har ju hämtat vagnen och allt...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar