Förra veckan var jag och F på besök på förlossningen och senast på föräldragruppen snackades det mycket om förlossning... Ja, man börjar fatta att det inte är så långt kvar nu. På måndag är det en kalndermånad kvar bara. Man vet inte alls vad man ska vänta sig, hur ont gör det egentligen?, hur lång tid kommer det att ta?, kommer man behöva ta Epiduralen?... Det bästa är väl att bara vara öppen och låta kroppen sköta jobbet. Men lite läskigt är det ju faktiskt!!
Igår var jag på ultraljud igen (det 5:e totalt) och allt var bra med grodan. Den växer enligt sin kurva fortfarande så det är ju bra. Fick med mig en liten bild denna gången. Man får ha lite fantasi, men man ser att det är en hand och ett huvud och när jag såg det så var det såå gulligt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar