onsdag, juni 21, 2006

v 35 + 6 - Vill sooova!

Vill inget hellre än att sova, men det gör så ont! Sover bara ett par timmar i sträck och vaknar av ryggont varje gång. Grodan trycker mot revbenen både fram och bak och hur man än ligger så gör det ont. Dessutom gör det skitont i magen att vända sig i sängen. Antar att grodan är såpass tung nu att hela magen trycks till av tyngdlagen när man byter ligg-sida. Får gå upp flera gånger på natten för att avlasta ryggen... och jag som inte ens behöver kissa på natten!! Försöker beklaga mig inför F men medlidandet är konstigt nog nästan lika med 0. Har man tur kan man få 1 min ryggmassage. :)

Jaja... Nu är det ju förhoppningsvis inte så långt kvar, så man får försöka härda ut. Vi pratade på föräldragruppen om att 80% av alla förstföderskor går över tiden!! Måtte jag tillhöra de andra 20%...

Och snart är det midsommar! Vi åker "hem" ett par dagar och hälsar på våra föräldrar. Det ska bli skönt. Ska ta med min journal för säkerhets skull. Man vet ju aldrig... :)

Inga kommentarer: