När jag la mig i sängen igår låg jag en stund och ansträngde mig för att känna lilla grodan röra sig... och då... grodan sparkade först en liten spark och sedan några små till... Eller, kan man kalla det spark? I så fall är det ingen Zlatan vi har i magen precis... Men wow, vilken känsla. Det är på riktigt, det är något som lever i min mage!!!
Var och tränade på Friskis igår. Känner lite panik över att jag inte ska orka ha mitt egna pass om jag inte fortsätter träna 3 ggr i veckan. Man kan ju inte stå längst fram och flåsa som en gris precis... Jag har tyvärr fått ge upp de tuffare passen nu för det är så mycket hopp i dem, så jag gick på Bas/Styrka. Inte skitjobbigt precis, men lagom när man har en groda i magen antar jag. Måste skaffa ett par mamma-träningsbyxor som håller i magen lite. Nu guppar ju magen lite upp och ned när man joggar runt och det känns inte helt OK. Har kollat och bara hittat ETT enda par på nätet. Stay-in-place har ett par men det är allt jag hittat. Himla dåligt. Jag är väl inte den första gravida som vill fortsätta träna??
Igår efter passet kändes det jättebra i kroppen. Inga krämpor, men idag har jag rejält ont i högra höften. Jag har ju haft lite ont där i ett par veckor nu, men igår kändes det lite värre. Inte när jag står och går, men när jag vrider eller typ böjer mig långt framåt. Undrar vad det är? Jag vet inte hur foglossningar eller bäckenuppluckringar ska kännas... Hur vet man vad man har för krämpa egentligen?
Shit!! Nu sparkade grodan igen och nu kände jag det fastän jag sitter upp... häftigt!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar