söndag, januari 29, 2006

v 15 + 3

Idag är det söndag och alltså i vecka 16 (15+ 3 dagar). Det känns som om att man är glad för varje dag som grodan finns kvar i magen.

Har läst i böcker att man kan börja känna sparkar och rörelser nu. Jag försöker verkligen, men jag har inte känt så mycket. Det är svårt när man inte vet hur det ska kännas. Man känner att det trycker till lite ibland, men är det grodan eller är det tarmarna (tarmarna som för övrigt är i uppror typ jämnt) När man är jättejätte kissinödig (typ som man är när man vaknar på natten) så kan man känna bebisen jättetydligt som en avlång boll i magen som buktar ut. Konstigt nog ligger den nästan alltid på vänster sida om naveln. Hoppas att det är OK och att det inte är konstigt.

Nu är det bara lite mer än en vecka kvar till det riktiga utraljudet när vi båda ska få se grodan lite längre. Åh, jag är både spänd, orolig och glad. Hoppas allt är bra...

Inga kommentarer: