måndag, januari 30, 2006

v 15 + 4

Vaknade helt genomsvettig i natt. Behöver jag berätta att man drömmer en del mardrömmar när man är gravid? Men denna var nog den värsta hittills. Jag satt på toa och då kom det en sjö av blod och slem och mitt bland det kom lilla grodan som en klump. Jätteliten och blå. Jag skrek och grät i drömmen men det fanns inget att göra. Det var en liten flicka i alla fall.... Usch, hemskt va? Vad som var ännu konstigare var att doktorn sa att eftersom vi väntat så länge första gången på att det skulle bli något, så skulle vi få en gratis konstgjord befruktning redan dagen efter...

Innan jag gick upp i morse kände jag som vanligt grodan på vänstra sidan. Det börjar bli som en ritual att klappa lillen som känns så tydligt i magen på morgonen.

Idag ska jag och min man kolla på födelsedagspresenter till mig. Jag fyller år om en vecka (samma dag som vi ska få UL) och han vill veta vad jag önskar mig. Behöver mammabyxor för jag har bara ett par nu som passar.

1 kommentar:

Pappan sa...

Grattis och lycka till! Vi fick vårat lilla kryp härom dan...
//M