tisdag, november 18, 2008

v 27+5 - Gravid flodhäst?

Ja, det är så jag känner mig nu. Kollade på bilder och jämförde min mage med hur den såg ut när jag väntade Tilda och den ligger ungefär 3 veckor före i tiden. Konstigt, för när jag kollar på sf-måtten så är jag lika stor om inte mindre denna gången... Jaja, jag väger ju lite mer. Blä!! Ångest, är det jag känner över vikten.

Jag har ju graviditetsdiabetes denna gången med, men tyvärr har jag väl inte varit lika strikt. Det har slunkit ner en och annan kladdkaka i lilla magen... :-) Ja, jag får ju skylla mig själv helt enkelt! Men det är sååå gott med kladdkaka! Eller hur?

Idag är F hemma med Tilda som har lite feber och är kladdig i ögonen. Dagis är ju hopplösa med det där. Är det minsta lilla klet i ögat så blir barnet hemskickat omedelbums! Det är ju andra gången hon har det på kort tid och förra gången fick vi vara hemma nästan 2 veckor innan vi fick bukt med det. Hoppas det går lite fortare denna gången!

Puss och kram!

Inga kommentarer: